Kärcher A 2554 ME zwart, geel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kärcher A 2554 ME zwart, geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

dennis6 02-03-2012

Na ongeveer 10 jaar zeer intensief gebruik gemaakt te hebben van deze alleszuiger, heeft hij het vandaag begeven. Het ding is helemaal versleten. Ik heb hem zeer veel gebruikt voor stofzuigen, waterzuigen, puinzuigen (heeft 3 jaar verbouwingswerken meegemaakt).
Kortom, ik was er zeer tevreden van en ga onmiddellijk op zoek naar hetzelfde model!
Prijs-kwaliteit een echte topper.

Frank Stuifbergen 10-01-2009

Reeds enkele jaren deze Kärcher A 2554 ME in bezit. Een prettige machine met veel mogelijkheden; droogzuigen, natzuigen en blazen.

Ik gebruik deze machine om vloeren droog te zuigen na het schrobben (horecabedrijf).
De blaasfunctie is handig om bijvoorbeeld tussen en achter radiatoren het stof weg te krijgen. Droogzuigen doe ik met deze machine nooit, daar heb ik reeds een gewone stofzuiger voor.

Een aantal pluspunten van deze machine;
-Sterke zuigkracht.
-Groot reservoir (water / stof.
-Voldoende opbergvakjes / sleuven voor extra accesoires.
-Zuigslang voldoende lang.
-Rolt heel soepel achter je aan op de 5 zwenkwielen.

Een aantal minpunten;
-Elektrasnoer te kort, slechts 5 meter.
-Zuigbuis voor lange mensen zoals ik, te laag / kort.
-Het filter voor natzuigen was al zeer snel na aankoop van deze machine, gescheurd. (Een nieuw filter gelukkig niet duur, €4,50.)
-Het metalen reservoir roest behoorlijk, wellicht dat model A 2504 een beter keus was geweest met zijn plastic reservoir.
-Redelijk luid geluid bij ingeschakelde motor, maar nog wel acceptabel.

Al met al zeker geen slechte machine. Ik vraag mij alleen af hoeveel lawaai de nieuwere versie van deze machine produceert. Ik heb nog het oude model met een zuigmotor van 1200 watt, 73 decibel geluid. Sinds enige tijd worden deze machines met een 1400 watt zuigmotor geleverd, 79 decibel geluid. Zouden die 6 decibel extra een aanmerkbaar verschil in het lawaai zijn?

Tot slot nog even een reactie op de reeds geplaatst review;
Van instabiel zijn of omvallen van de machine heb ik nooit wat gemerkt, al heb ik nergens drempels en alleen maar gladde vloeren. Dat zou het verschil kunnen zijn tussen wel of niet omvallen.

Marjet Zandstra 11-09-2008

Na deze stofzuiger al wel 3 stofzakken te hebben laten vullen, brak de slang vandaag.

Dat is een druppel die deze stofzuiger ketel over laat lopen, het is een ondeugdelijk onding.

Hij zuigt niet goed, stof is heel moeilijk weg te zuigen en groter vuil al helemaal niet. De machine is wankel, hij valt snel om bij drempels of bv een vloerkleed.

Het materiaal van de slang en toebehoren is matig tot slecht. Hoe vaak kan de machine gebruikt zijn met 3 stofzakken, die niet volgezogen kunnen worden omdat dan van de zuigkracht helemaal niets overblijft?

Kwalijk! Dit was niet het eerste Karcher product dat ik heb gekocht, het was het derde en nu ook het laatste.

Zowel deze stofzuiger, de hoge drukreiniger en de veegmachine functioneerden allemaal niet naar behoren en hebben allemaal nu een korte levensduur gehad.

Geen Karcher meer voor mij.